به گزارش نووانا؛ رجیو امیلیا رویکردی برای یادگیری در اوایل کودکی است که به نام شهری که در ایتالیا از آن آغاز شده است، نامگذاری شد. بنیانگذار آن لوریس مالاگوزی معتقد بود که کودکان پس از جنگ جهانی دوم به یک نوع آموزش جامع تر نیاز دارند. او معتقد بود که هر کودکی منحصر به فرد است و علایق خود را به طرق مختلف بیان خواهد کرد. این باور تأثیر عملی دارد در ایجاد یک فضای یادگیری مشترک که در آن معلمان با کودکان یاد می گیرند و در یک رابطه جانبی کار می کنند بر خلاف یک رابطه سلسله مراتبی. این مشارکت همچنین شامل پدر و مادر و جامعه هر کودک است.

چهار اصل رویکرد رجیو امیلیا

شما می توانید به راحتی این فلسفه آموزشی را به یک مطالعه مادام العمر تبدیل کنید ، اما چهار اصل اساسی وجود دارد که معلمان را در این رویکرد راهنمایی می کند.

برنامه درسی فوری

این اساساً بدان معناست که برنامه درسی برای کلاس ، منبعی از علایق کودکان ، ارتباطات خانواده های آنها ، و مشاهدات و یادداشت های دقیق معلمان در مورد رشد و کاوش دانش آموزان است. معلمان جلسات برنامه ریزی را برای مقایسه یادداشت های خود و تصمیم گیری در مورد پروژه ها و مواد انجام می دهند.

پروژه های عمیق

اگر مثل خیلی ها هستید ، خاطرات اولیه تحصیلات شما شامل تلاش برای نشستن آرام روی میزهای جلوی در اتاق است که معلم مطالب را ارائه می دهد، اما در رویکرد رجیو امیلیا یادگیری توسط هر کودک انجام می شود و در خلال پروژه ها ساختار می یابد. معلمان اغلب این پروژه ها را برای دانش آموزان “ماجراجویی” می نامند. ممکن است یک یا دو هفته طول بکشد – یا ممکن است کل سال تحصیلی را طولانی کنند. معلمان کودکان را در انتخاب زمینه تحقیق راهنمایی می کنند و آن را به نتیجه می رسانند.

توسعه نمایندگی

رویکرد رجیو امیلیا کودکان را به ارائه ایده ها و یادگیری های خود در اشکال مختلف دعوت می کند: چاپ ، هنر ، نمایش ، رقص ، موسیقی ، نمایش عروسکی و … این اعتقاد که یادگیری و رشد می تواند اشکال مختلفی داشته باشد ، برای مایرز نیز مسئله برابری است. “ممکن است کودکی بیشتر از کشیدن نقاشی به دنبال رقصیدن باشد تا داستانش را بگوید ، و در روش رجیو جا دارد که از این موضوع هیجان زده شود و به آنها کمک کند این قدرت را به مناطق جدیدی ترجمه کنند.”
همکاری
در یک کلاس الهام گرفته از رجیو ، معلمان گروه ها را تشویق می کنند تا با استفاده از گفتگو ، مقایسه ، مذاکره و احترام با هم کار کنند. با توجه به دوره مطالعه بر اساس علایق کودکان ، یک محیط همکاری ایجاد می کند که می تواند به رشد کمک کند.

محیط کلاس رجیو امیلیا

ممکن است کمی شبیه یک خانه خوب یه نظر بیاید. بسیاری از کلاسهای زیبا و با الهام از پنجره های بزرگ نور روز را به فضای آشپزخانه می ریزد. معلمان الهام گرفته از رجیو صرف نظر از منابعی که باید با چه منابعی کار کنند ، آنها همه عناصر فضا را متفکرانه در نظر می گیرند تا فضایی ایجاد کنند که کودکان بتوانند حس عاملیت و خلاقیت را احساس کنند.

در رویکرد رجیو امیلیا معلم چه وظایفی دارد؟

مایرز می گوید: “من به عنوان یک معلم الهام گرفته از رجیو ، باید بتوانم تأمل و ریسک کنم. “ما می دانیم که کودکان از طریق بازی یاد می گیرند. یک معلم الهام گرفته از رجیو طرفدار بازی و اهداف تعیین شده به وسیله دانش آموزان است. وی می گوید:” این نقش شامل فراتر رفتن از سطح آنچه دانش آموزان می بینند برای در نظر گرفتن مضامین ، رویدادهای رشد ، چالش ها و سوالاتی که کودکان در حال بررسی آن هستند ، می شود. معلمی كه كنجكاو باشد و برایش مشاركتهای كودكان بسیار ارزشمند باشد ، كلاسی را با الهام از رجیو بسیار خوشحال كننده خواهد دید.”